maandag 5 maart 2012


Luister CD met kindergedichten

Op 15 oktober 2011 is mijn kindergedichtenboek in het Moluks Museum in Utrecht gepresenteerd. Het boek heet "Poep aan mijn laars", waarin 21 kindergedichten staan met verschillende thema's, zoals: heimwee-verhuizen-verjaardag-school-enz. De pagina grote pentekeningen zijn van Reint Mellema. Zie ook mijn site: (click hieronder)

  
In het boek staan drie Molukse liedjes, die ik daarnaast vrij vertaald heb, met bladmuziek verzorgd door mijn pianoleraar Patrick Rus. Bulan pakai payung - Batu badaun - Naik naik.
Tijdens de presentatie heb ik de Nederlandse versie voorgedragen met muzikale omlijsting van Brenda Frans en haar combo. Vooral de legende Batu Badaun kwam door het percussiewerk van Nippy Noya prachtig tot zijn recht.
Omdat er vraag was naar een luister-CD, is dit vervolgens tot stand gekomen zoals hieronder weergegeven. De speciaal geschreven pianomuziek, bij de door mij voorgedragen gedichten, is wederom van de hand van Patrick Rus. De combinatie is harmonieus en rustgevend.
Via mijn site kunt u de CD bestellen á € 7,50.
Ook het boek kunt u rechtstreeks bij mij bestellen. Hiervan gaat 25 % van de kostprijs € 19,50 naar een stichting die de belangen van moeder en kind op de Molukken behartigt. Op mijn site is meer te vinden over stichting: "Mamana".






Geen opmerkingen:

Een reactie posten